Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Uši a dlaně
Prozatím jen krátce. V průběhu dne zkusím připravit zvukové ukázky aby bylo zřejmé oč přesně se jedná. Dnes se opakovalo to, o čem jsem již jednou psal – a tedy při přiblížení dlaní k uším bylo slyšet specifický zvuk = jakoby flanger nastavený na určité hodnoty.
Pokusy a vytvoření zvuku na počítači
Chvilku jsem zkoušel co jak lze slyšet a postupně jsem nacházel zvuky / frekvence / šumy, které velice dobře znám. A to jen díky dlaním, které byly různě vzdáleny od uší. Zkusil jsem si poté něco podobného vytvořit na počítači a vypadá to docela slibně.
Jak člověk slyší
Co je však hlavní, najednou jsem si uvědomil JAK cca slyší lidské ucho zvuk. A jak “úplně jinak” musí slyšet např. zvěř. Zejména ve smyslu “flangeru”, který se v určitou dobu zastaví (když se vzdaluje dlaň od ucha, zvuk se mění – do určité chvíle) a tento filtr je aplikován na okolní zvuk. Ale velkou roli v tom hraje také tvar ucha.
Možnost snímat přesné parametry něčího sluchu
A také jsem si všiml dalších specifik, které ještě více osvětlují zaměřování / pozicování parazitních zvuků. Dále možný postup na snímání zvuku a tedy i onoho “ušního filtru / vzorce” a teoreticky tak možnost přesně vědět co jak kdo slyší.
Zvukové ukázky
Jde zejména o prvky: vzduchový sloupec, stojaté vlnění, délka zvukovodu tzn konkrétní tón, který se dá odhadnout. Tento poté ovlivňuje celý sluch / šum / atd atd. U každého je frekvence jiná.
Šum 1
Tento šum slyším, když přibližuju / oddaluju dlaně k uším / od uší. Zvuk je až příliš výrazný. Sluchová vada? Důsledek VF zvuku?
POZOR HLASITÝ ZAČÁTEK. Nastavil jsem špatně export a nechce mi ztrácet ještě více času. Reálně samozřejmě onen šum slyším o něco tiššeji 🙂
Šum 2
Snaha ještě trochu věrněji napodobit onen zvuk.
Šum aplikovaný na nějaký běžý zvuk
V tomto případě sáček od brambůrek