Příspěvek postupně doplňuji
- Na toto téma existuje logicky velké množství scénářů, které mají znechutit jakoukoliv snahu v tomto směru
- Ve hře je taky řada prvků jako prostředí, subjektivní vnímání, sluchové vady, tinnitus, forma obtěžování, psychická stabilita, technické možnosti / znalosti atd atd.
- Dle mého názoru asi už nelze celý problém vnímat “hůř” než jak to mám já.
- Na druhou stranu lze jako výhodu považovat znalost hudebních softwarů (ale zase neznalost specifických akustických zákonitostí)
- A také relativně velkou psychickou odolnost – klid, apatie, uvědomování si následku = problém vyprovokovat k nějakému konfliktu
Co může pomoci
#1
- mobilní telefon
- stáhnout aplikaci frekvenční generátor – já používám např tento: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keuwl.functiongenerator&hl=en_US&gl=US
- jeho nevýhodou je však nutnost mít jej puštěný (nefunguje na pozadí)
- nastavit možnost hodnot na tisíciny
- poté: levý kanál např. 306 Hz, pravý kanál 306,001 Hz
- zde si lze všímat určitých změn a principů, na jakých vše funguje
- jde totiž v podstatě o metodu stejnou jako popisuji jinde – tedy vzít sampl, na něj dát ten stejný ale o kousíček posunout (setinku, dvě) = něco jako efekt flanger / phaser.
- Pro představu o co vlastně jde přidávám video
#2
- aplikace Grainstorm – https://play.google.com/store/apps/details?id=me.rocks.grainstorm&hl=en_US&gl=US
- pomocí této aplikace se dá přijít na řadu poznatků
- a právě tato aplikace mi od jisté doby tak často padá – náhoda? Jistě, že ne.
#3
- spojit body #1 a #2
- spustit si zvuk z bodu #1 a nahrát si jej přes diktafom
- poté zvuk otevřit v aplikaci Grainstorm a hrát si s rychlostí zvuku, ekvalizérem, pitch, atd atd.
- Mě se takto povedlo naprosto eliminovat jakýkoliv hlas
- Dokonce často dojde k velice specifickému jevu, který lze popsat jako “néco se odpojilo v hlavě”. Najednou “něco” chybí. Jakobyste ani neuměli mluvit.
- Jedná se však o krátkodobý stav, ale citelný (což je dobře)
- Velice rychle se vrátíte do normálu a najednou citíte ten příval nápadů, myšlenek. Najednou nevíte co příjde. To je strašně super :D.
Ale pozor. Pachatelé jsou svině na n-tou. Toto je situace, kterou za každou cenu musí zničit. A proto pokud se s problémem potýkáte teprve krátce, příjde pravděpodobně ta nejvíce provokativní část.
Co se bude dít:
#1 / Kámo, nějak ti to nefunguje ten zvuk
- jinak řečeno – okamžitě nastává urputná snaha dokázat ti, že nemáš šanci.
- jen si myslíš, že to nějak pomohlo
- další samply, které možná slyšíš (a pozor – pravděpodobně jde o nahrávky jiných poškozených / předchozích či současných obětí)
- V žádném případě tě to nesmí omezit v tom, aby ses bál/-a dementům nadávat (Jinak řečeno uvolnit se. Mnohdy je totiž záměrem donutit obět, ať v sobě dusí vztek a poté vybuchne). Jen u toho zkus přemýšlet (neslyší tě někdo? Nemůže to spíš způsobit problém?)
- Kámo, já se tam slyším
- Jo, už ho zase máme + uff, už jsem se bál, že
- Jo, už jsem tam, káááámo…..ccc….
- Ty si jako myslíš, že tím něco vyřešiš?
- Uvědom si, že nemáš šanci
- Dívej se, jak se snaží
- Kámo, kámo, slyšíš mě? Kámo….
- (a další scénáře, doplním později)
#2 / Střídání frekvencí / Hledání těch, co jdou slyšet
- projevuje se jako rychlé spouštění různých hlasů
- ženský, mužský, dívčí. chlapecký
- viz příspěvek Studie / Mozek a nepříjemné zvuky
#3 / Podmíněné reflexy – zneužití
- volání jménem
- opakování slov, na které je člověk citlivý (Kámo, kámo)
#4 / Rytmika
- děje se zejména u složitejších zvuků
- snaha hledat zvuky, které připomínají nějaké slova
- tyto stále opakovat. Např obyčejná kytara, která ale u jedné melodie zní jako “Ču.áku” = otravný hlas, který toto vždy opakuje
#5 / Pískání v uších
- často můžeš pozorovat, jak ti najednou začne pískat v uších
- to proto, že se mlže dít např: snaha zjistit prostředí v jakém jsi
- snaha zabránit specifickým frekvencím
- či naopak vnucení nějakých otravných
- snaha upoutat pozornost
- a také možnost, že je nahrán zvuk, jaký máš puštěný a pouštěn zpět s mírným zpožděním (viz efekt flanger – video nahoře)
- Ano, alespoň mě se zdá, že jeden a tentýž princip představuje jak problém, tak i řešení. Záleží na použití / zvoleném postupu
Myslíte si, že jste jediní, kdo bojuje “démony”?
Ale kde že. Jen má každý svůj způsob.
- Hej, kámo, kámo, počkej, já něco zkusím.
- Hej, kventin, du ju hír mi? Du ju hef….