Fenomén elektronického hlasu (EVP). Co to vlastně je?
Nejprve co o tomto jevu říká Wikipedie
Electronic Voice Phenomena (zkráceně EVP) nebo také česky Fenomén elektronického hlasu jsou zvuky zachycené nahrávacími zařízeními, které připomínají hlas údajně patřící duchům. Zájem různých lidí o EVP vychází z tvrzení, že jde o způsob komunikace mrtvých, usilujících o kontakt s naším světem. Jde o “hlasy” zachycené na různých nahrávacích médiích, které nepatří žádné rozhlasové stanici, ani staré nahrávce. Bývají často útržkovité, náhodně se objevující.
Z vědeckého hlediska existuje několik teorií přirozeného vzniku EVP, mezi něž patří vrozená tendence lidského tvora hledat v náhodných datech vzory a smysluplné významy (tzv. Apofenie), nebo akustická Pareidolie, případně artefakty tvořené samotnými nahrávacími přístroji a nebo smyšlené “poplašné” zprávy (tzv. hoaxy).
Fenomén elektronického hlasu. Ve skutečnosti je to takto.
- Takřka ve všech případech nejde o žádné hlasy duchů.
- Reálně tyto hlasy vytváří obyčejní lidé a to pomocí jasně daných postupů.
- Mnohé z nich vám postupně vysvětlím.
- Později zjistíte, že s tím souvisí něco naprosto neuvěřitelného.
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Jak se vytváří hlasy
Princip umělého vytváření hlasů. Zjednodušeně.
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Update
Tento příspěvek budu upravovat. Není totiž úplně přesný. Níže zmíněný tón byl vytvořen pomocí opačné fáze. Na spektrogramu se takový zvuk ukáže normálně. Aby bylo zřejmé, jak zní zvuk, o kterého se odečte úzké pásmo frekvencí – připravím nové ukázky.
- Zvuk je možno také vytvořit tak, že se potřebné frekvence jednoduše odečtou od nějakého jiného zvuku.
- Aby bylo zřejmé co tím myslím, vysvětlím na jednoduchém příkladu.
Obyčejný šum = výchozí stav
Ekvalizér

Zvuková ukázka
Zesílení frekvence (peak) = tón
Ekvalizér

Zvuková ukázka
Zeslabení frekvence (notch) = také tón, který vznikl díky neexistující frekvenci
Ekvalizér

Zvuková ukázka
Princip uměle vyvolaného slyšení hlasů. Podrobněji.
- Pomocí frekvenčního generátoru vytvoříte “tón”, např. 440 Hz. Existují i online generátory. Ze zvědavosti udělám srovnávací test generátorů frekvencí. Jde zejména o kvalitu signálu, který generují a zda taková “kvalita signálu” nějak nějak vyrazně ovlivňuje slyšení parazitních zvuků.
- Křivka SAW
- Ideálně si nasaďte sluchátka, ať je vše zřetelně slyšitelné.
- Pokud jej budete chvilku poslouchat, při zakašlání nebo nádechu nosem uslyšíte “specifický zvuk”
- Jde vlastně o úplně stený zvuk jako vzniká třeba u transformátoru. Poslechnout si jej můžete v příspěvku 50 Hz. Onen zvuk uslyšíte, když zašustím bundou.
- Já jsem tento zvuk nazval šumivý vzorec :-). Odborněji se mu říká také např impulsní charakteristika. Byť nejde primárně o ozvěnu. Principem je něco trochu jiného. O tom ale později.
- Lze se také setkat s pojmem zvukový hologram.
A teď
- Budete-li mít puštěný onen zvuk 440 Hz např 5 min a vytáhnete sluchátka z uší, ještě po určitou dobu onen šumivý vzorec uslyšíte.
- Ten zvuk je poměrně magický ve smyslů toho, co vše umožňuje a jak je složitý.
- Je to vlastně taková inverzní podoba oněch 440 Hz. Pozor! Nezaměňovat s invertováním fáze. To je něco jiného.
- A ono to lze udělat i naopak! Tzn vytvořit šumivý vzorec, chvilku jej poslouchat a začnete slyšet klasický zvuk. Třeba hudbu nebo hlas :-).
- Všiml jsem si toho během vlastních experimentů
- Ovšem hlas v tomto případě znamená něco jako třeba toto
- Taková situace má ještě řadu dalších souvislostí, které postupně rozeberu.
- Vysvětluje se tím i vibrování notebooku právě na frekvencích 50 Hz po zapojení do zásuvky
- A ještě jeden zásadní prvek – onu inverzní podobu můžete nastavit pomocí ekvalizéru a poté ji aplikovat na jakýkoliv zvuk.
Související informace
- Obtěžování zvukem, VF rezonancí a magnetickým polem
- Někdy může být použit např Piezobzučák 14mm / Další jednoduchá možnost
- Nestandardní výstup ze zvukové karty
- Radioacking / Nová zvuková karta / Good morning Mr. Freeman
- EVP / Fenomén elektronického hlasu
- Každé místo má svůj tón
Vše vysvětleno!
- Toto je důležitý okamžík.
- Nyní mám totiž vysvětleno kompletně vše (ne vše samozřejmě zveřejněno. Z taktických důvodů 🙂
- Avšak vše zásadní už na tomto webu je. Jen to musím lépe pospojovat.
Víte proč např tato hudba? Protože má parádně poskládané “vzorce” :-). Srovnejte si to s dnešní tvorbou (video dole).
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Pomocí jednoduchého postupu lze mluvit hlasem kohokoliv. Lze navíc libovolně měnit slova.
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Mluvit hlasem kohokoliv
- Možností je samozřejmě více.
- V tomto případě jde např o nahrávku nějakého rozhovoru, telefonátu apod.
- Poté se pomocí ekvalizéru ořežou výšky. Zůstane tedy pouze “matný”, neurčitý zvuk.
- Zní podobně jako když někdo mluví na chodbě, nebo v koupelně a vy jste v jiné místnosti.
- Poté si připravíte nahrávku, v které budete šeptat. Je třeba si pohrát s ekvalizérem, případně flangerem.
- Můžete říct cokoliv – je pouze třeba trefit slova tak, aby korespondovaly s intonací = např. originální věta byla “Jedna, dvě, tři”. Vy místo toho šeptem řeknete “Sedm a šest”.
- Pokud máte vše správně sladěné, nikdo nepozná rozdíl.
- Tímto způsobem lze vlastně mluvit “přes někoho” v reálném čase.
Týká se i podprahových zvuků
- Většina lidí tento typ informací neslyší.
- Mozek ovšem ano
Gangstalking, Slyšení hlasů, Fenomém elektronického hlasu
- Podobný, či totožný princip je použit také u těchto jevů / obtěžování
- Slouží pro vytváření nahrávek, kde se pachatelé vydávají za jiné = např někdo z přátel, který takto mluví, protože (nějaký scénář), či duch zemřelé babičky
- Podobně lze také vytvářet různé parazitní zvuky, které lze slyšet v okolním ruchu (tv, rádio, bavící se lidé) > takto mnohdy vzniká “paranoia”, pocity “oni se o mě baví”, “slyším jak o mě venku mluví” = slyšíte něco jiného, než se reálně děje, protože je určitý zvuk záměrně ovlivněn pomocí vysokofrekvenční rezonance
Komplikovaně se řeší
- Rezonance vnímá každý odlišně. Situaci ovlivňuje mnoho faktorů.
- Jeden může slyšet to, co nikdo jiný.
- Dva lidé vedle sebe mohou každý slyšet něco jiného. A to klidně v rámci stejného hlasu.
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Vytvoření tónu pomocí inverzního zvuku.
Jde o velice zjednodušenou ukázku. Ale pro základní pochopení problematiky postačí. Ještě během dne doplním spektrogramy.
Klasický tón pomocí frekvenčního generátoru
- tón C3
- Křivka SAW
Stejný tón pomocí Flangeru
- Tento zvuk vznikné nikoliv zesílením potřebných frekvencí, ale jejich ztlumením.
- Jde o obyčejný šum, který je vůči sám sobě posunut o 3.83ms
- V jednom případě je nastaven velký FEEDBACK, v druhém případě menší
- Jde o použití jednoduchého flangeru. Vyzkouším, co lze s Flangerem od Melda production, která má promakané VST efekty.
Stejný princip aplikován na hlas
Ukázka je včetně efektního polknutí, které často používá pachatel a některé z obětí má utvrdit v tom, že jsem pachatelem já :-).
Toto je vlastně princip fenoménu elektronického hlasu. Zjednodušeně.
- Tento flanger lze totiž aplikovat na jakýkoliv zvuk, hudbu, šum, hlas a vždy v něm bude tón C3.
- V rámci obtěžování #gangstalking či #evp se pracuje s mnohem vyššíma frekvencema a nižší hlasitostí.
- Chvíi trvá, než začne být určitý tón slyšet.
- Více informací níže.
Souvisejicí informace
Souhrn. Hlasy, zvuky v několika vrstvách.
Pojďme si dát dohromady několik informací.
Když to zjednoduším, jde o jev, který vznikne např spojením dvou zvuků. Může jít o podobný princip jako u Hypersónického efektu. Tedy vyšší frekvence ovlivňují ty nižší. Samy o sobě však nejdou slyšet.
Tento příspěvek navazuje na:
- Zvuk jako hlas, podkres. Šepot nebo vf zvuk pak vytváří srozumitelná slova. Gangstalking.
- Lze někoho nevědomky naučit zvuky pro jednotlivá písmena? Něco jako podprahový jazyk?
- Gangstalking. Kde všude je rezonanční tón zneužíván.
Když se vše spojí dohromady
- Je výsledkem obtěžování pomocí hlasů zvuků
- Ty jsou pouštěný v několika vrstvách zároveň
- Pachatelé se snaží docílit toho, aby oběť nemohl nijak uniknout a stále slyšela něco otravného.
Vrstvy
- Slyšitelné hlasy
- Podprahové zvuky (hlasy, informace)
- Podprahové rytmy, opakující se vzorce
Použití (přesněji zneužití)
- Psychická likvidace oběti
- Manipulace s obětí.
- Podsouvání myšlenek, rozptylování, narušování soustředění, narušování komplexního přemýšlení.
- Podprahové zvuky např napovídají něco, co je v zápětí zopakováno slyšitelným hlasem
- To stejné, ale rozdílná rychlost takového sdělení.
- Pomocí podprahových zvuků napovídání určitých, často se opakujících činností + následné spuštění příslušného samplu = např. zacpání uší, díky příslušnému zvukovému vzorci je slyšen jen určitý sampl. Viz příspěvek Gangstalking. Kde všude je rezonanční tón zneužíván.
- Na podobném principu je založeno i spouštění určitých samplů na základě polohy v místnosti (a to včetně natočení – využití polohy uší a slyšení určitých odrazů, zpoždění)
- V tomto případě jde však již o titěrné, vf zvuky, které jsou velice náchylné např. na tlesknutí, fouknutí (šum vytvořený pusou). Při silném tlesknutí lze slyšet, jak je okamžitě vyrušen určitý šum a několik vteřin trvá, než zase naběhne zpět.
- Napovídání různých nadávek směrem na pachatele, ale zároveň je také připravena nějaká nesmyslná reakce. Toto nejvíc funguje zejména pokud je oběť rozčílená a příliš se nesoustředí na to, co říká.
- Snaha stupňovat agresi, provokaci
Související informace
- Každé místo má svůj tón
- Určité nadávky pachatelé vnímají naopak
- Zvuk, který může být vnímán jako vnitřní hlas
- Vytvoření tónu pomocí inverzního zvuku.
- Stojaté vlnění
- Podprahový zvuk / Zvuk, který neslyšíte, ale váš mozek ano
- Zajímavost / Vyslovení souhlásek jakožto lidský otisk?
Tento příspěvek je jeden díl velké skládačky
Ukázky
- To, že jsou slova mnohdy nesrozumitelná má svůj důvod a skutečně někteří jedinci používají takovéto zvuky.
- Ne každý jim rozumí = určitá prevence proti odhalení
- Mnohdy lze v takovém zvuku / slově slyšet různé výrazy. Záleží na kontextu.
Zvukový trik / Iluze / Dvě slova v jednom
Zajímavý efekt, kdy jedno slovo má různé významy podle toho, jakou frekvenci posloucháte. Proto si myslím, že i toto může být jeden z prvků který se zneužívá/využívá. Např staří lidé slyší něco jiného než mladí. Či ženský vs mužský hlas.
Řada pachatelů používá zvuky jako například tento.
- Zkusil jsem si “vygenerovat” nějaké slovo.
- Vše pouze pomocí šumu a pár flangerů
- Je zajímavé, že pro mě je toto slovo jasně srozumitelné.
- Když jsem jej pouštěl známému – řekl, že neslyší žádné slovo. Až když jsem řekl CO má slyšet: “Aha, no jo…”
- Na podobném principu funguje i obtěžování.
- Schválně jestli poznáte co to je. Zazní 6 x (3 mírně odlišné varianty a na koncí zpomaleně – ta zní nejlíp 🙂
slovo je AHOJ
Slyšení hlasů / Faktory které mohou mít vliv na to, co kdo slyší
Jde o největší komplikaci v rámci tohoto problému. A to zejména z toho důvodu, že nelze nikdy s určitostí říct, co kdo slyší.
Problém spočívá v prvé řadě v ohromném množství informací, které jsou takto vysílány. Jde o vysokofrekvenční zvuky, které jsou neslyšitelné.
Slyšet je lze až v případě, kdy jsou záměrně udělány tak, aby se např zesílily ve zvuku ventilátoru, či, projíždějící tramvaje. Nebo třeba při spojení s konkrétním zvukem, který je vysílán cíleně u oběti díky zavirovanému počítači či telefonu. Nebo ještě hůř – povede se nějak přijít na tinnitus reliéf a zvuky / hlasy lze slyšet jen ve spojení s ním.
Další faktory:
- Běžný poslech
- Prostor, prostředí
- Okolní zvuky
- Záměrné, nepostřehnutelné změny určitých zvuků (např vf pískání)
- Vnucování tónů, akordů
- Melodie
- Nastavení ekvalizéru
- Sluchátka + typ sluchátek nebo reprobedny
- Zacpané uši či jen jedno. Rovněž závisí na intenzitě.
- Věk, potažmo kvalita sluchu
- Věk také ve smyslu velikosti zvukovodu
- Tvar uší
- Citlivost na určité frekvence
- Vzdálenost od stěn.
- Natočení hlavy
- Pokud více experimentujete, zjistíte, že vliv může mít i sebemenší změna ekvalizéru či přidání titěrného zvuku / šumu. Oproti tomu se někteří snaží být slyšet co nejvíc a ruší vše ostatní. Což považují za důkaz, že mají nejlepší zvuk.
- Rytmus
- Počasí
- Různé objekty, od kterých se zvuk odráží
Dále nutno brát v potaz:
- Podmíněné reflexy
- Dlouhodobé učení / podsouvání určitých “jinglů”, “melodií” = slovních spojení / reakcí. Prostě jako otravná hudba kterou si zpíváte pořád dokola, akorát že….
- Vnitroskupinový jazyk
- Slovní zásoba
- Znalosti / Obecný přehled
Rovněž také prvky z oblasti, která je stále tak trochu neznámou:
- Nadměrná citlivost se týká až 20 procent lidí. A většina o tom neví
-
Vnitřní hlasy v hlavě občas slyší všichni. Kdy už ale začíná jít o schizofrenii?
Proto není snadné zjstit, co se vlastně děje a zda skutečně dochází k obtěžování někoho konkrétního.
Jak uvádím v základních informacích – skutečnou pravdu zná jen útočník a vybraný cíl. Ostatní mohou pouze hádat.
Související informace