- Nad Ostravicí snad musel vzniknout nový koridor. Tolik dopravních letadel tam nikdy nelétalo.
- Díky tomu jsem si každopádně všiml určitého detailu.
- Onen specifický zvuk, který vytváří dopravní letadlo ve velké výšce známe všichni.
- Subjektivně má pocit, že onen zvuk “vzniká” cca několik set metrů nademnou. Vzdálenost je vždy stejná.
- A zde určitá spojitost s jevem “slyšení hlasů” potažmo obtěžováním pomocí zvuku, který popisuji v sekci REALITA včetně všech souvislostí. Ony “hlasy” totiž mnohdy slyším v identické vzdálenosti.
- Což není náhoda, protože mnohdy souběžně s hlasy slyším i specifický vibrující zvuk, který je podobný právě zvuku dopravního letadla.
- Podobného efektu docílíte např pomocí efektu Flanger. Jak takový zvuk zní můžete slyšet třeba v této nahrávce – Rezonance v Lískovci
- Já si vytvořil zvuk vlastní, který takřka přesně odpovídá tomu z reálného světa, avšak má mnohem větší rozsah. Dokonce mimoděk obsahuje i “efekt”, který se děje i v reálu = určité kolísání zvuku, který vzniká pravděpodobně díky velkého počtu frekvencí, které se vzájemně ovlivňují (interference, zpoždění, fáze apod.). Pomohlo, když se společně se zpožděním mění i frekvenční pásmo které jakoby “umazávam (opačná fáze)” z neupraveného vstupu / zvuku.
Ukázka
Efekt je aplikován na vstup z mikrofonu. Jde o jednu z bezpočtu variant tohoto zvukového vzorce.
Další ukázka. Všimněte si, jak tento zvuk zesílí a projasní slabě hrající hudbu ve vedlejší místnosti.
A v těchto vibracích lze někdy slyšet hlasy :-). Někdy udělám zase hudbu. Třeba někoho uslyším hrát na housle či zpívat :-). Hudba co hraje na pozadí se nepočítá. To je prostě okolní ruch :-). Co mimo jiné ukazuje opět další z mnoha komplikací. Pachatelé se často odvolávají na “prostě ruch, někdo ze sousedů a tak….”.